kaga

Alla inlägg under oktober 2011

Av Karin - 23 oktober 2011 14:38

I fredags kom Tina hit och i lördags kom Micke, jag hade bestämt att vi tillsammans med mina barn, barnbarn och baarnbarnsbarn skulle träffas i går eftermiddag och gå på restaurang. Lite trevligt så här innan vi ger oss iväg. Vi var på en ny restaurang, City Hotel som har öppnat mitt i stan. Gösta och jag har varit där ett par gånger och blivit mycket väl mottagna och maten har varit riktigt bra. Emmelina och Nellie var på strålande humör som vanligt och stoppade med stor aptit i sig kyckling med beasås och pommes.

    Maten var riktigt bra även denna gång och medan vi vuxna åt och innan desserten kom så passade flickorna på att busa lite.

     Efteråt gick vi hem till oss en stund innan det var dags för dom små att åka hem och lägga sig. Tina och Micke åkte hem i förmiddags och vi tog en tur till stugan för en sista koll innan vi åker iväg. Vi krattade löv i det fina höstvädret och jag kollade in vad som fortfarande blommar.

    Jag planterade höstaster för många år sedan och jag hinner nästan aldrig se den blomma men nu har jag bildbevis.



Av Karin - 14 oktober 2011 13:45

Det har gått en tid nu sedan jag skrev. Första helgen i oktober stängde vi stugan för i år och jag passade på att ta några sista blombilder.

      Första bilden är Jolly Bee, tror jag den heter en näva som blommar väldigt länge, sedan kommer Nelly Moser som blommat fantastiskt även i år och sedan några fröställningar från min alpclematis. Mina pelargonier har fått följa med till stan och blommar rikligt fortfarande.

  I natt har dom fått komma inomhus och det var nog tur för det har varit frost men nu står dom på balkongen igen. Ska som förra vintern försöka övervintra dom i lägenheten. Sandra går hit och vattnar någon gång ibland och det gick bra att ha dom framför ett fönster. Vi har ju ingen källare som är sval men som sagt det gick ju bra senast. Nu är det bara två och en halv vecka kvar till vi ger oss iväg så det är en del att fixa. Vi har äntligen städat vårt källarförråd och Erikshjälpen har fått Göstas gamla slalomskidor och pjäxor, flera kartonger med böcker, skor, lite kläder och våra gamla LP skivor hamnade också där. Kollade runt om det gick att sälja skivorna men den som köper skivor här i stan ville inte ha dom och inte en dalmas som jag ringde till. Nästa  helg får vi besök från Linköping/Norrköping och sedan blir det en tur till Kungsberget sista veckan vi är hemma. Stugan ska också få ett besök om inte snön kommer och ställer till problem.

Ovido - Quiz & Flashcards