kaga

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Nu är vi här

Av Karin - 5 oktober 2013 11:20

Sent i onsdagsnatt kom vi fram, 26 grader på flygplatsen riktigt skönt. I torsdags gjorde vi inte så mycket gick till centrum och handlade det mest nödvändiga, Gösta tog sig ett dopp i havet på em, 24, 5 grader i vattnet. I går efter att Gösta och Hasse gått på stranden tog vi bussen till San Fernando, först gick vi till Juan som har en data butik och bad att hans tekniker skulle komma hem och hjälpa oss med att få igång kopplingen mellan datorn oc tvn, när vi åkte hem i våras fungerade det men inte nu. Vi misstänkte att det var windows 8 som ställt till det. Vi gick sen till Mercadona och storhandlade, sen blev det taxi hem.

Teknikern kom, men han lyckades inte fixa det så han tog datorn med sig och avinstallerade windows 8 och la in sjuan igen. När han kom tillbaka hade han problem men till sist fungerade det. Nu började mitt problem, vi hade norskt tangentbord, men det fixade jag. Vårt netid program hade försvunnit, också fixat nu, norton antivirus borta men ett annat program var nedladdat. Skypen  var också på norska också fixat nu. Kanske det dyker upp något mer vi får se.

I går kväll gick vi till centrum och åt på en polsk restaurang sen gick vi och hälsade på Valdo på bar Semaforo innan vi gick hem och satte oss på vår uteplats i dn varma kvällen.

Idag blir det också en promenad till centrum, men ikväll äter vi hemma. Köket är nyrustat så vi har ny fin spis med ugn och till och med fläkt finns det. Gösta har ett problem att lösa han kan inte hitta proppskåpet, det satt i ett skåp i köket tidigare men nu står där kyl o frys och ovanpå det en micro, kanske dom byggt för säkringarna han får fråga Macarena om hon vet något om det. Hoppas att det inte går någon säkring innan hon kommer hit. Vi hörs en annan dag.