kaga

Alla inlägg under januari 2011

Av Karin - 26 januari 2011 13:06

Resan hem gick bra, landade ca 23.30, fick vänta ganska länge på bagaget men hann i alla fall med Upptåget 00.57 Gick hem från centralen i halkan men klarade mig utan att ramla och hemma såg det ut som vanligt. Tomt kylskåp och en hel del post som Sandra laggt i vår klädkammare. Somnade så småningom och vaknade 09.20 Sandra kom och åt sin lunch hos mig hon läser på KomVux rakt över gatan. När hon slutade åkte vi till dagis och hämtade tvillingarna och sedan åkte vi till H-fjärden för att uppvakta Walter. Kaffebröd, tårta och smörgåstårta fanns det på bordet så det var bara att "proppa" i sig. Efter att flickorna fått på sig pyjamas och fått i sig en flaska välling åkte vi tillbaka mot stan.

I morse sov jag också ganska länge och sedan kom Sandra vid tiotiden, hon hade ingen lektion mellan 10.00 och 12.45 så vi hade bestämt att vi skulle äta lunch, men dagis hade kontaktat Jonathan och ville att de skulle hämta Nellie för hon hade fått feber. Sandra och jag tog bussen till Sätra och hämtade  båda flickorna. Nu sover båda två och Sandra har åkt tillbaka till Komvux och ska sluta 16.00, passar på att låna datorn men snart vaknar väl dom små och då är det full fart i alla fall på Emmelina som är piggelin.

Av Karin - 24 januari 2011 10:48

Nu har det blivit dags för en liten tripp hemåt. Väskan är packad med lite kläder som ska bytas ut, presenter till tvillingarna och två plastflaskor med "fågelwhiskey" (Göstas), honungsrom och Gin till mig.

Hoppas jag hinner med Upptåget som ska gå 00.57 från Arlanda och då är jag i Gävle 02.30 I morgon fyller Walter 50 år så då ska jag åka med Sandra dit när hon slutat skolan och hämtat tvillingarna. Jag laddade ner en bild från Sandras blogg på morfar och tvillingarna.

 

Dom sitter framför datorn och lyssnar på musik, kan dom gilla samma låtar tro. När jag kommer hem blir det också att ta fram vinterskorna med broddar på har jag förstått, har ju ingen vana att halka omkring så det blir att ta det försiktigt. Kommer att bli ovant med både halka och kyla även om vi igår faktiskt hade lite regnskurar här, men idag skiner solen igen.

I går kväll var vi till en grekisk restaurang här i centrum som fått betyg som bästa restaurangen här av en gratistidning. Vi åt lammkottletter som var helt perfekta i smak och även grillning, kan rekommenderas, är väl inte den billigaste men ändå, värt att lägga på någon euro.

Appropå smak så läste jag i en gävletidning att konditori Princess har godaste semlorna i stan och Lido kom på andra plats, får väl bli ett besök på endera stället när jag ändå är hemma.

Hör av mig om några dagar, datorn blir kvar här men jag kommer säkert åt någon som jag kan låna.


Av Karin - 20 januari 2011 18:25

Började dagen med att tvätta en maskin, solen skiner mest varje dag än så länge och då får vi passa på. Därefter tog vi bussen till San Fernando och Mercadon för att handla mat. Hemma igen satte jag mig på balkongen och fortsatte läsa en bok som jag fått låna av Aina, författaren hade jag inte hört talas om tidigare men han heter Mons Kallentoft och boken "Sommardöden". Handlingen utspelar sig i Linköping och trots att jag inte varit där så många gånger så kände jag igen flera platser Den var riktigt spännande och handlar om en polis som heter Malin Fors, men nu är den fördigläst, får kolla igenom vårt bibliotek och se  vilken bok som får följa med på planet hem på måndag. Resan tar ju sex timmar så något måste jag förströ mig med. Har inget planerat för morgondagen men på lördag kommer Lars-Gunnar och Ulla hit noch vi ska bjuda på mat och sedan kanske det blir en svängom på Lena´s.

Av Karin - 18 januari 2011 18:05

Vi brukar åka buss mellan San Agustin och San Fernando där vi handlar mat, det har ju blivit några turer fram och tillbaka men först i slutet av förra veckan upptäckte jag att det fanns blommande Agave på mittremsan av vägen. I går när Aina och jag var in till San Fernando kollade jag exakt var så att jag skull kunna gå dit och fota och i dag har jag varit där.

 

Hela tre stycken är det som blommar och en hel massa plantor finns det också. I kväll ska vi in till Playa Ingles och träffa Ulla och Lars-Gunnar och vi har beställt bord på Playa del Sol, Gösta ska äta revbensspjäll men jag tar nog något annat.


Av Karin - 17 januari 2011 10:49

Tiden springer iväg och nu är det bara en vecka kvar tills jag åker hem på en 10 dagars visit. Ska bli riktigt roligt om än det är med blandade känslor när jag tänker på all snö som finns därhemma och även kylan. Vi har ju haft jättefint väder här och det blir lite chockartat för kroppen att åka från ca +24 grader till minusgrader.

Längtar förstås efter dom här små, när vi åkte hade dom inte börjat gå än, men nu är det full fart och för en vecka sedan började inskolningen på dagis och det har gått bra enligt Sandras blogg. I dag ska Aina och  jag åka in  till San Fernando och shoppa, måste ju ha presenter med hem.

Av Karin - 12 januari 2011 15:23

I dag har Gösta varit till Clinica Roca på återbesök. Dom tog EKG och blodtryck, hjärtat var det inget fel på men blodtrycket var fortfarande högt. Det blev också ett nytt recept på ännu en tablett om dagen och återbesök den 9 februari. Senare idag ska vi gå till apoteket just nu är det siesta. Det är väl bara att  lyda  doktorns ordination även om han känner att han mår bra. Solen skiner och det är varmt och skönt för övrigt.

Av Karin - 10 januari 2011 10:30

 Nu är det "bara" två veckor kvar tills jag åker hem och hälsar på, otroligt vad tiden går fort. Hoppas bara att det inte är så kallt när jag kommer hem så att det blir en allt för stor chock för kroppen. Vi har fortfarande sol om dagarna men i går e.m började det komma lite moln på himlen men det kom inget regn i alla fall. Vi var i alla fall till Tropical center och lyssnade på "Fernando sax" igen, Lotta vår granne följde med, hon har ju bott här några år men aldrig varit dit tidigare. Det kommer nog att bli fler besök tror jag. Nu hade dom möblerat om så att det fanns plats för dans framför scenen och det var en hel del par som tog sig en sväng om. Jag hade mina MBT sandaler så det blev ingen dans för Gösta och mig, men nästa gång tar jag nog andra skor.

Vi satt och gissade på varifrån han kommer men ingen hade rätt, han kommer från Madrid och uppträder varje dag. Trevligt är det i alla fall att gå dit ibland och lyssna på musiken.

I dag ska vi gå till Playa Ingles och hälsa på L-G och Ulla som kom i lördags, det tar ca en timme att gå till deras hotell och sedan kan vi ta bussen tillbaka.

  

Av Karin - 7 januari 2011 18:06

Allt är fortfarande bra, Gösta har inte känt av njurstenen sen han kom hem och han tar sin blodtrycksmedicin och mår bra. Vi har haft fantastiskt fint väder sedan nyår det har blivit varmare och solen skiner varje dag. Kvällarna är också riktigt varma så det går att sitta på balkongen lite längre än tidigare. Vattnet håller också fortfarande 21 grader Gösta har badat både i går och idag och förstås mätt temperaturen. I går kväll var vi ut och åt med familjen Wigren och efter maten gick vi till Lena´s och när vi kom dit var det fullt med folk för Göran Ringbom uppträdde där, vi hann höra sista låten men nästa torsdag kommer han tillbaka så då får vi gå dit och vara med från början. I dag har vi varit till San Fernando och handlat och ikväll blir det fläskfilé á la senor Andersson.


Ovido - Quiz & Flashcards