kaga

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Då bär det av hemåt

Av Karin - 24 januari 2011 10:48

Nu har det blivit dags för en liten tripp hemåt. Väskan är packad med lite kläder som ska bytas ut, presenter till tvillingarna och två plastflaskor med "fågelwhiskey" (Göstas), honungsrom och Gin till mig.

Hoppas jag hinner med Upptåget som ska gå 00.57 från Arlanda och då är jag i Gävle 02.30 I morgon fyller Walter 50 år så då ska jag åka med Sandra dit när hon slutat skolan och hämtat tvillingarna. Jag laddade ner en bild från Sandras blogg på morfar och tvillingarna.

 

Dom sitter framför datorn och lyssnar på musik, kan dom gilla samma låtar tro. När jag kommer hem blir det också att ta fram vinterskorna med broddar på har jag förstått, har ju ingen vana att halka omkring så det blir att ta det försiktigt. Kommer att bli ovant med både halka och kyla även om vi igår faktiskt hade lite regnskurar här, men idag skiner solen igen.

I går kväll var vi till en grekisk restaurang här i centrum som fått betyg som bästa restaurangen här av en gratistidning. Vi åt lammkottletter som var helt perfekta i smak och även grillning, kan rekommenderas, är väl inte den billigaste men ändå, värt att lägga på någon euro.

Appropå smak så läste jag i en gävletidning att konditori Princess har godaste semlorna i stan och Lido kom på andra plats, får väl bli ett besök på endera stället när jag ändå är hemma.

Hör av mig om några dagar, datorn blir kvar här men jag kommer säkert åt någon som jag kan låna.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 10 december 2014 14:51

I går tog Margareta, Stefan, Gösta och jag bussen till Las Palmas, det var dags att kolla på sandskulpturerna igen. Först gick vi till restaurangen Tabla Caliente där vi varit flera gånger. Det är alltid lika trevligt att komma hit, man känner sig my...

Av Karin - 5 december 2014 13:02

I onsdags så var vi åtta svenskar som hyrde en minibuss och åkte till Casa Martell som ligger mellan Santa Brigida och San Mateo. På vägen dit stannade vi till ovanför Las Palmas för fotostopp.     Riktigt fin utsikt var det. Sedan fortsatte vi...

Av Karin - 1 december 2014 20:28

Har inte skrivit på länge, men ska försöka börja igen. Lovar inte att det blir med någon kontiunitet. Vi har varit här i San Agustin sedan  den fjärde oktober och vi har det jättebra, samma lägenhet som två tidigsre år och vi trivs mycket bra. Vädret...

Av Karin - 30 januari 2014 14:05

I går tog vi bussen till San Telmo i Las Palmas och sedan bytte vi buss till Gáldar där det finns ett arkeologiskt museum som vi fått tipps om. När jag kollade på kartan var det skulle ligga så såg det enkelt ut som alltid, men väl på plats var det i...

Av Karin - 11 december 2013 10:55

I går kväll hade vi födelsedagsfirande, två dagar i förskott, hos Elisabeth eftersom hon har musik på tisdagar och det är ju alltid trevligt med musik. Vi började firandet här hemma med lite cava, så vi hoppade över fördrinken och högg in på förrätte...

Ovido - Quiz & Flashcards