kaga

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Karin - 13 december 2010 17:45

Vi har inte firat någon lucia idag tror att svenska kyrkan hade luciatåg någon gång under dagen men vi började med att tvätta för solen sken från en molnfri himmel i morse.

I går däremot firade vi min födelsedag, vi började med att ta bussen till Arguinigin för att hälsa på Rolf och Sonja, ett par från Gävle som vi lärde känna på en bussresa till Balatonsjön för flera år sedan. Dom hade tagit en vecka på Sunving resort där, ville bort från snö och kyla några dagar. Det var ett riktigt familjehotell med flera pooler och det var många barnfamiljer bland gästerna. Vi blev bjudna på lunch på hotellet och det var ingen dålig lunch. Som tur var så var det buffé så man fick plocka själv, där fanns ett mycket fint salladsbord och flera varmrätter både fisk, kyckling och köttryta att välja på, därefter glass, frukt. tårtor m.m Lätt att ta för sig för mycket. Vid halv fyra tog vi bussen tillbaka och sedan blev det lite cava på balkongen innan vi åkte till Las Brasas i Playa Ingles och åt en gång till den här dagen. I morse behövde jag ingen frukost för jag var fortfarande mätt efter gårdagen.

Efter lunch idag så tog vi en promenad till lägenheten som vi tittade på häromdagen, det är motlut nästan hela vägen så jag ville känna efter om det var ok att hyra däruppe på höjden. Det tog bara 10 minuter att gå från busshållplatsen vid Rocas Rojas så där kan jag nog tänka mig att bo, tog också en bild på huset.

  

Gösta tog också ett dopp i havet efter promenaden och vi var också in till Eva och Hasse en stund, dom bor ju alldeles vid stranden.  Efter vår gata så har jag haft koll på en slingerväxt ett tag och nu blommar det för fullt och vad jag kan se så är det doftranka och den är jättefin just nu.

  

Det är ju en annan också, men den vet jag inte vad den heter, kanske någon annan gör det.


Ovido - Quiz & Flashcards