kaga

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Karin - 9 december 2011 15:04

Här har vi haft det riktigt varmt och blåsigt några dagar, varm luft från Afrika kommer in (calima) i natt var det 22 grader som svalast. Tur att det blåser i alla fall annars hade det varit riktigt jobbigt. I onsdags tog Ulla och jag bussen till Puerto Mogan, alltid lika spännande att åka buss den här krokiga och backiga vägen, men det gick bra även denna gång. Jag brukar försöka sätta mig ganska långt fram så att jag kan följa alla kurvor och på vägen dit satt vi på "insidan" så det var inte så farligt, lite jobbigt strax innan Mogan där det är en skarp kurva där alla signalerar och vi fick möte med en annan buss som fick backa för att det skulle gå att mötas. På vägen tillbaka satte vi oss längst fram och tänkte inte på att vi skulle hamna närmast stupet, vi satt där till första stoppet då det steg av folk så vi kunde byta till andra sidan. Det kändes som om vi nästan var i vägräcket i varje ytterkurva och det var inte kul. Det är alltid trevligt att komma till denna vackra lilla by, trots alla turister och alla försäljare. Här kommer några bilder.

     

Badplatsen hade dom fixat till med nya stolar och parasoller och det såg verkligen inbjudande ut, inga vågor var det heller så till och med jag skulle kunna bada där.

 

Vi var till turistinformationen och frågade om affärerna var öppna tisdag och torsdag eftersom det var helgdag här då och fick veta att torsdag skulle dom vara öppna så vi tog bussen till San Fernando i går för att handla mat, men Mercadona var stängd så det blev Spar i stället och där hittar vi inte så bra och bara manuell kött-ost-fisk disk och långa köer. Vi handlade en del men sedan blev det Vivo här för att köpa det vi glömt. I dag har jag varit till frissan för första gången och som vanligt gick jag till Rocas och blev klippt av en trevlig ung man och jag blev riktigt nöjd. i kväll ska vi till Tropical och äta tillsammans med ulla och Lars-Gunnar, på kvällen har dom gitarr musik där och då har vi aldrig varit där så det ska bli intressant att se hur det är. Vi hörs!


Ovido - Quiz & Flashcards