kaga

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Karin - 3 december 2012 10:17

 

Nu har vi julpyntat, så här ser vår adventsljusstake ut även i år. Praktiskt med IKEAS ljusstakar som man kan vända på när julen är slut så får det bli värmeljus i dom igen. I fredags åkte Fia och Philip hem efter en månad här och kommer tillbaka den 25 februari för att stanna mars månad ut. Jag var in och kollade på flyg hem, vi hade planerat att åka vi Barcelona och stanna där några dagar, men så blir det inte. Jag hittade biljetter med Norwegian den 19 mars för 1087 kr per person plus 110 kr för resväskan och eftersom vi hyr  lägenheten till den 21 mars så passade det ju bra, dessutom var det bra flygtid vi åker härifrån 08.50 och kommer till Arlanda på eftermiddagen och då ska det väl gå något tåg hemåt.

I går gick vi till Tropical och lyssnade på musik igen och den här gången hade jag kameran med.

 

Både när vi gick dit och hem så kom det en del regnstänk trots att solen sken och jag tog en bild på regnbågen som visade sig när vi kom hem.

 

Har sett i tidningar och på facebook att det kommit riktigt mycket snö hemma och kallt har ni också. Jag brukar också gå in på Gävles sida www.merjuligavle.se och titta på Gävlebocken som är riktigt fin i år.

Det har byggts ett nytt IKEA varuhus i närheten av Las Palmas och vi ska nog ta busssen dit en dag och kolla lite, det finns ju lite svensk mat där också men på lördag kommer Tina och hon har med sig sill bl.a Det finns ju  att köpa här också men för en liten burk ABBAS inlagd sill får man ge över 3 euro. Kör försiktigt i vinterhalkan!!  

Ovido - Quiz & Flashcards