kaga

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Tisdag och onsdag

Av Karin - 1 september 2010 16:51

I går tog vi en promenad efter frukosten, det finns gott om spår i olika längder att välja på, vi tog Hälsospåret som är 2,5 km. På eftermiddagen gick vi till badet där fanns det både bassäng och bubbelpool och även en del för mindre barn. I bubbelpoolen var det 40 grader och riktigt skönt så den passade mig bra. Kvällen avslutades med middag på Pernilla Wibergs hotell som ligger tre-fyra minuter från vår stuga.

Vi åt fjällröding med god potatis smörsås och pepparrot, inte dumt alls.

I morse var det på noll igen när vi vaknade och planerna för dagen var ett besök i Grövelsjön det är knappt fyra mil dit så vi drog iväg efter frukosten. Först åkte vi till sjön som ligger en bit från fjällstationen och där var det massor med bilar så det var säkert många som vandrade i fjällen trots att det var ganska kyligt och dessutom blåst. Vackert var det i alla fall.

För 27 år sedan hyrde vi en stuga som Broströms hyrde ut till anställda och vi ville gärna hitta den men det var inte så lätt, till sist lyckades vi och så här ser den ut idag, det är tre stugor som ligger intill varandra och det såg ganska så slitet ut och buskar och sly växte inpå dom, men det verkade som om något företag hyr ut dom fortfarande, nu var de i alla fall tomma.

Sen bar det av till STF:s fjällstation för fika, vi kom dit för tidigt kaféet öppnade först klockan tolv så vi tog en promenad uppför en backe och fick en fantastiskt fin utsikt över fjällen och härifrån är det inte långt till Norge så det kanska är det vi ser längst bort.

Det börjar bli lite höstfärger här uppe redan. Sen bar det av tillbaka till Idrefjäll för en lugn eftermiddag och kväll.