kaga

Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Fredag

Av Karin - 3 september 2010 16:30

I dag firar vi att vi varit gifta i 27 år, inte dåligt. Dagen började med en promenad i hälsospåret, sedan en sväng in i ICA-butiken innan vi gick hem och åt lunch. På fredagar mellan 13.00 och 16.00 kör Idrefjäll igång sexstolsliften och då kan man åka t.o.r om man vill. Jag som aldrig åkt en sådan där ville förs titta och kolla vad det handlade om, hur kommer man på och av t.ex Gösta lät mig hållas innan jag till sist bestämde mig för en tur i alla fall uppåt. Det gick bra att komma i den där långa saken som man sitter i och vips så var vi igång. Det tog ca 10 minuter upp på fjället och jag hann ju bestämma mig för att det var där jag skulle försöka ta mig av liften. Det gick också bra men Gösta satt kvar och tog ett varv till. Under tiden han åkte gick jag runt och beundrade utsikten och tog lite bilder. Vädret var kanske inte det bästa men att det är en fantastisk utsikt syns väl.

Så småningom kom då mannen tillbaka och jag tog en bild när han nästan var uppe och den här gången klev han också av.

Känns ganska bra att jag vågade åka upp men ner hade jag redan bestämt att jag skulle gå och så blev det. Det var ganska brant på sina ställen men ner kom vi och det känns i knän och ben, men hellre det än att sätta mig en sån där lift och åka nedåt, hade jag fått sitta med ryggen mot hade det kanske gått men det går ju inte i sådana här färdmedel.  I kväll ska vi till Pernilla Wibergs hotell och äta en god middag och sedan är det bara lördag kvar här för på söndag åker vi hemåt igen.

Sarah

3 september 2010 22:43

Sexstol på bröllopsdagen - varje dag får man höra nåt nytt!
Här är allt som vanligt en fredag - dåligt vattentryck alltså. Göstas mätare står på NOLL!

Karin

4 september 2010 09:10

Den visar noll för vi har stängt av vattnet.