kaga

Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Karin - 26 maj 2010 08:33

I går morse 08.30 tog jag SGS bussen till Stockholm, Inger ville att jag skulle komma och hälsa på och det var lika bra att göra det innan sommarvärmen kommer. Vädret i Stockholm var inte det bästa men jag skulle ju inte hinna vara ute och göra stan ändå så det spelade ingen roll. Tunnelbanan till Gärdet och promenad till Sandhamnsgatan till seniorboendet där hon bor och sedan leta mig fram till hennes lägenhet. Den är nyrenoverad och ganska liten men har ändå det viktigaste och är man över 80 år och bor ensam så behövs kanske inte så mycket mer än kök, stort duschrum, vardagsrum och plats för sängen. I huset finns också restaurang så vi åt lunch där och det blev strömming med potatismos, ganska bra smakade det. 16.30 tog jag tunnelbanan tillbaka till T-centralen och hann förstås in en sväng på Axelssons som är ett måste när jag är i storstan. Åhlens fick också ett snabbt besök innan det var dags att ta bussen hem 18.30 och kom tillbaka till Gävle 20.30 Åker man t.o.r med SGS bussen samma dag kostar det bara 200 kr, men fyra timmar på bussen känns jobbigt så det blir inte varje vecka men nästa gång blir det nog utan besök på Sandhamnsgatan.

Ovido - Quiz & Flashcards