kaga

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Julvecka

Av Karin - 19 december 2011 10:40

I går tände vi fjärde ljuset liksom väl ni också gjorde därhemma, det blev först på kvällen. Gösta gick sin dagliga promenad på stranden tillsammans med Hasse och Sven, alltid 09.30 träffas dom och går tre vändor på stranden här nedanför där vi bor. Därefter gick Gösta och jag efter strandpromenaden in till Playa Ingles, jag ville testa om mina knän klarade det och det gjorde dom. Det blev ett antal pauser efter vägen men det finns gott om bänkar att sätta sig på. Väl framma vid Anexo 11 som centrat heter vid stranden så gick vi till Café Mozart och åt lunch det blev tysk potatissallad med bockwurst. Jag gillar det och hade faktiskt längtat efter det också men äntligen blev det av. Det blev taxi tillbaka för jag kände att det var nog med träning för denna dag. Jag hoppas att vi ska kunna åka till Las Palmas någon dag den här veckan för att titta på sandskulpturerna på Las Canteras stranden, visserligen står dom kvar till efter trettonhelgen men vi har inte varit in till storstan än så det är på tiden.

I kväll ska jag få mitt nya ICA kort med Mastercard, vänner till Lars-Gunnar och Ulla kommer hit och Sandra har skickat kortet till dom, känns bra att kunna betala mina e-fakturor innan månadsskiftet. I dag är det två veckor kvar tills Aina och Rune anländer och sedan dröjer det bara två dagar till Kerstin och Lars kommer, så den svenska kolonin utökas. Just nu kom trädgårdsmästaren och vattnar blommor som vi har på altanen, en lyx som ingår i hyran. Har sett att det kommit lite snö hemma så ni kanske får en vit jul även detta år. Vi hörs!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 10 december 2014 14:51

I går tog Margareta, Stefan, Gösta och jag bussen till Las Palmas, det var dags att kolla på sandskulpturerna igen. Först gick vi till restaurangen Tabla Caliente där vi varit flera gånger. Det är alltid lika trevligt att komma hit, man känner sig my...

Av Karin - 5 december 2014 13:02

I onsdags så var vi åtta svenskar som hyrde en minibuss och åkte till Casa Martell som ligger mellan Santa Brigida och San Mateo. På vägen dit stannade vi till ovanför Las Palmas för fotostopp.     Riktigt fin utsikt var det. Sedan fortsatte vi...

Av Karin - 1 december 2014 20:28

Har inte skrivit på länge, men ska försöka börja igen. Lovar inte att det blir med någon kontiunitet. Vi har varit här i San Agustin sedan  den fjärde oktober och vi har det jättebra, samma lägenhet som två tidigsre år och vi trivs mycket bra. Vädret...

Av Karin - 30 januari 2014 14:05

I går tog vi bussen till San Telmo i Las Palmas och sedan bytte vi buss till Gáldar där det finns ett arkeologiskt museum som vi fått tipps om. När jag kollade på kartan var det skulle ligga så såg det enkelt ut som alltid, men väl på plats var det i...

Av Karin - 11 december 2013 10:55

I går kväll hade vi födelsedagsfirande, två dagar i förskott, hos Elisabeth eftersom hon har musik på tisdagar och det är ju alltid trevligt med musik. Vi började firandet här hemma med lite cava, så vi hoppade över fördrinken och högg in på förrätte...

Ovido - Quiz & Flashcards