kaga

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Fredag och hemresa

Av Karin - 1 april 2012 19:11

Jaha så var vi då iväg igen, vi kom i god tid till flygplatsen och allt fungerade fint, vi kom iväg lite sent men vi hade gott om tid i Barcelona så det gjorde inget.  Det blev lite sen avgång från Barcelona och på Arlanda hade vi bara dryga timmen till tåget skulle gå 20.42, jag hade bokat resa på nätet 736 kronor och om jag avbokade den så skulle jag få pengar tillbaka utom bokningsavgiften, problemet skulle uppstå om jag inte hann avboka. Precis det hände, Göstas väska kom bland de första, men min lyste med sin frånvaro, vi var flera som väntade och till sist så gick luckan ner utan att vi kanske fem till tio personer stod där med lång näsa. Vi fortsatte vänta ett tag till tänkte att väskan kanske dyker upp, men icke. Fram till en disk och ställa sig i kö för att anmäla att väskan saknades. Iväg till tåget som hade gått två minuter tidigare och jag blev av med 736 kronor.

Det gick ett Upptåg strax före tio som skulle gå till Tierp och inte längre, vi tog det till Uppsala och tänkte att det kanske fixsr sig därifrån. Vi skulle få vänta två timmar på ett nattåg till Norrland och en halvtimme innan det kom skulle väntrummet stängas och det var minusgrader, vilken service!!! Vi gick då ut till taxibilararna och frågade vad det skulle kosta till Gävle, första budet var 1760 kronor, andra 1500 och när vi sa att vi tyckte det var dyrt frågade chauffören: Hur mycket har ni råd att betala? Vilken fråga! Det handlar inte om hur mycket vi har råd med sa vi utan det handlar om vad vi tycker är skäligt, jag bjöd 1000 kronor men det tog han inte och vi ville inte gå runt och köpslå med alla chaufförer så vi gick till Hotell Svava som ligger mitt emot centralen och fick ett fint rum för 1150 kronor inkl frukost. Det var sent men vi var lite sugna på mat och hotellet hade inget så vi gick ut på stan och hamnade på MC Donalds, sen blev det sängen.

I morse åt vi en fin hotellfrukost och sedan skulle vi ta Upptåget till Gävle 10.19, när vi kom till centralen så var tåget inställt och skulle ersättas med buss, vilket flyt vi har haft, men bussen skulle gå först 10.47 så det var bara att gilla läget. Bussen gick ju inte efter E4 utan till flera små orter i Uppland där tåget stannar så det blev en landsbygdstur som slutkläm på vår hemresa. Ca 13.00 stannade så bussen vid resecentrum där det alltid brukar vara taxibilar i kö, men självklart inte när vi kom, så det blev att vänta där också innan vi äntligen kunde låsa upp dörren till lägenheten.

Tack och lov så hade våran fina Sandra varit och städat och placerat en fin blomma på vårt köksbord, så slutet gott allting gott.

SARAH

2 april 2012 08:17

Vilken hemresa - trist för er, men faktiskt lite rolig läsning för oss. Sorry about that!

Tina

2 april 2012 12:11

Ja, herregud vilken resa!!!!! Har du hört nåt om väskan än då?