kaga

Alla inlägg den 29 november 2012

Av Karin - 29 november 2012 10:47

I början av veckan delades det ut lappar med info att den 27 och 28 november mellan kl. 07.00 och 18.00 var det P-förbud på vår gata och även Calle Las Mimosas för man skulle arbeta på gatorna. Inget hände förrän i natt, då jag vaknade och antar att alla andra också i närheten av vårt hus, plötsligt började det asfalteras på parkeringen vid hotell Miami Beach som ligger en bit nedanför oss. Jag trodde att det var utanför vårt hus men fick se när jag gick min morgonpromenad att det var parkeringen. Framför oss står en maskin som använts till jobbet och hela gatan upp till Folias är ju fortfarande inte asfalterad och idag är det ju 29 november. Troligtvis blir vi väckta kommande natt också för idag syns det inte till några asfaltarbetare än i alla fall. Är det det här som kallas för planering på spanska?

I går var vi till Mercadona och handlade och där hade det julpyntats och i högtalarna spelades FeliZ Navidad, någon julkänsla kändes i alla fall inte hos mig, kanske efter att vi varit till kyrkan i eftermiddag där det är julmarknad.

Vädret här har inte varit lika bra som tidigare, det är varmt men ganska blåsigt, påminner om förra vintern. I kväll ska vi gå till Elisabeths och äta tillsammans med Fia och Philip som åker hem i morgon, dom kommer tillbaka som vanligt 1 mars och blir här hela månaden.

Det blev fel datum 28 och 29 skulle det vara. Förhoppningsvis så börjar dom tidigare i kväll, dom hade tydligen börjat med Mimosas i går kväll och när det var klart så kom dom till vår gata.
Ovido - Quiz & Flashcards