kaga

Av Karin - 8 februari 2011 10:38

Den 30 mars flyger vi hem med Spanair via Barcelona. Det är billigaste alternativet som vi hittat 2 900 kr för oss båda. Vi kommer till Arlanda 23.15 och då går det att åka upptåget till Gävle som går 00.57 I natt har det varit bara 12 grader och det är kallast hittills men dagstemperaturen ligger mycket högre så vi ska inte klaga.

Av Karin - 5 februari 2011 17:05

Känner mig något bättre i dag så det finns hopp om att förkylningen försvinner om några dagar. Vi brukar spela på V75 och dagens dubbel på lördagarna och idag var det lyckosamt för mig. Jag spelade en Harry både på V75 och DD och fick in dubbeln, den gav mig 499 kr på satsade 30 kr, inte dåligt, så nu har jag pengar på mitt konto för att spela fler lördagar.

Av Karin - 4 februari 2011 17:30

Förkylningen tog fart när jag kom hit och det är inte så roligt. Som tur är så går det ju att vila om det blir för jobbigt och man behöver ju inte ta långpromenader även om solen skiner. Det har ju blåst väldigt mycket på senaste tiden men idag har det varit ganska bra så nu kanske det blir bättre väder här igen. I kväll ska vi till Lars-Gunnar och Ulla, vi ska äta på en italiensk restaurang som finns i deras hotell. I morgon åker dom hem efter fyra veckor här nere.

Av Karin - 3 februari 2011 16:31

I går eftermiddag kom jag tillbaka till solen, värmen och blåsten. Även om det inte var så varmt som innan jag åkte hemåt så kändes det bra att vara här. Det var en intensiv period hemma, som jag skrev i mitt förra inlägg så började det med uppvaktning av Walter och på onsdagen var jag barnvakt och det var jag också på torsdag och fredag men då fick jag hjälp av Tina som kom på torsdag f.m Här kommer två bilder

här provar Nellie och Emmelina sin nya vagn innan vi åker från H-fjärden.

Den här bilden tog jag när Sandra kom till oss för att äta lunch en dag. På fredag kväll hade Tina bestämt med tre "gamla" skolkamrater att dom skulle komma till oss på kvällen, det blev hämtmat och mycket prat och vi hade väldigt trevligt. På lördag kväll hade vi bestämt att vi skulle gå på hockey med Walter och Sammy. Innan matchen skulle vi äta i restaurangen och sedan kolla på matchen  i "hagen". Menyn var bestämd sedan tidigare, matchmenyn hade helstekt oxfilé som varmrätt och när vi fick den så var min mat kall så jag frågade om dom brukade servera kall mat, men fick till svar att det brukade dom inte. Tallriken åkte tillbaka till köket och efter en stund fick jag en ny som också var nästan lika kall. Smaken var det inget fel på men jag tycker att det var dåligt att dom inte kan hålla maten varm vilket jag också talade om för servitrisen. Om jag ska gå på hockey någon mer gång så blir det vanlig sittplats, men det var i alla fall trevligt att umgås med barn och barnbarn.

På söndag tog Tina tåget tillbaka till Linköping och jag åkte till Sätra för ett sista besök hos Sandra och flickorna. På tisdag tvättade jag och åt lunch på Pigall med Sandra och Jonathan, raggmunk med fläsk och lingonsylt, gott var det. Det blev tidigt i säng med begynnande förkylning och klockan fem ringde väckarklockan, en snabb kopp té och promenad till tåget som gick 6.07 och det kom och gick i tid. På arlanda blev det frukost innan jag lämnade in bagaget, för första gången checkade jag in själv i en automat och det gick väldigt smidigt. Gösta mötte på flygplatsen och sedan tog vi bussen till SA. Skönt att vara tillbaka även om det var riktigt roligt att komma hem några dagar.

Av Karin - 26 januari 2011 13:06

Resan hem gick bra, landade ca 23.30, fick vänta ganska länge på bagaget men hann i alla fall med Upptåget 00.57 Gick hem från centralen i halkan men klarade mig utan att ramla och hemma såg det ut som vanligt. Tomt kylskåp och en hel del post som Sandra laggt i vår klädkammare. Somnade så småningom och vaknade 09.20 Sandra kom och åt sin lunch hos mig hon läser på KomVux rakt över gatan. När hon slutade åkte vi till dagis och hämtade tvillingarna och sedan åkte vi till H-fjärden för att uppvakta Walter. Kaffebröd, tårta och smörgåstårta fanns det på bordet så det var bara att "proppa" i sig. Efter att flickorna fått på sig pyjamas och fått i sig en flaska välling åkte vi tillbaka mot stan.

I morse sov jag också ganska länge och sedan kom Sandra vid tiotiden, hon hade ingen lektion mellan 10.00 och 12.45 så vi hade bestämt att vi skulle äta lunch, men dagis hade kontaktat Jonathan och ville att de skulle hämta Nellie för hon hade fått feber. Sandra och jag tog bussen till Sätra och hämtade  båda flickorna. Nu sover båda två och Sandra har åkt tillbaka till Komvux och ska sluta 16.00, passar på att låna datorn men snart vaknar väl dom små och då är det full fart i alla fall på Emmelina som är piggelin.

Av Karin - 24 januari 2011 10:48

Nu har det blivit dags för en liten tripp hemåt. Väskan är packad med lite kläder som ska bytas ut, presenter till tvillingarna och två plastflaskor med "fågelwhiskey" (Göstas), honungsrom och Gin till mig.

Hoppas jag hinner med Upptåget som ska gå 00.57 från Arlanda och då är jag i Gävle 02.30 I morgon fyller Walter 50 år så då ska jag åka med Sandra dit när hon slutat skolan och hämtat tvillingarna. Jag laddade ner en bild från Sandras blogg på morfar och tvillingarna.

Dom sitter framför datorn och lyssnar på musik, kan dom gilla samma låtar tro. När jag kommer hem blir det också att ta fram vinterskorna med broddar på har jag förstått, har ju ingen vana att halka omkring så det blir att ta det försiktigt. Kommer att bli ovant med både halka och kyla även om vi igår faktiskt hade lite regnskurar här, men idag skiner solen igen.

I går kväll var vi till en grekisk restaurang här i centrum som fått betyg som bästa restaurangen här av en gratistidning. Vi åt lammkottletter som var helt perfekta i smak och även grillning, kan rekommenderas, är väl inte den billigaste men ändå, värt att lägga på någon euro.

Appropå smak så läste jag i en gävletidning att konditori Princess har godaste semlorna i stan och Lido kom på andra plats, får väl bli ett besök på endera stället när jag ändå är hemma.

Hör av mig om några dagar, datorn blir kvar här men jag kommer säkert åt någon som jag kan låna.

Av Karin - 20 januari 2011 18:25

Började dagen med att tvätta en maskin, solen skiner mest varje dag än så länge och då får vi passa på. Därefter tog vi bussen till San Fernando och Mercadon för att handla mat. Hemma igen satte jag mig på balkongen och fortsatte läsa en bok som jag fått låna av Aina, författaren hade jag inte hört talas om tidigare men han heter Mons Kallentoft och boken "Sommardöden". Handlingen utspelar sig i Linköping och trots att jag inte varit där så många gånger så kände jag igen flera platser Den var riktigt spännande och handlar om en polis som heter Malin Fors, men nu är den fördigläst, får kolla igenom vårt bibliotek och se  vilken bok som får följa med på planet hem på måndag. Resan tar ju sex timmar så något måste jag förströ mig med. Har inget planerat för morgondagen men på lördag kommer Lars-Gunnar och Ulla hit noch vi ska bjuda på mat och sedan kanske det blir en svängom på Lena´s.

Av Karin - 18 januari 2011 18:05

Vi brukar åka buss mellan San Agustin och San Fernando där vi handlar mat, det har ju blivit några turer fram och tillbaka men först i slutet av förra veckan upptäckte jag att det fanns blommande Agave på mittremsan av vägen. I går när Aina och jag var in till San Fernando kollade jag exakt var så att jag skull kunna gå dit och fota och i dag har jag varit där.

Hela tre stycken är det som blommar och en hel massa plantor finns det också. I kväll ska vi in till Playa Ingles och träffa Ulla och Lars-Gunnar och vi har beställt bord på Playa del Sol, Gösta ska äta revbensspjäll men jag tar nog något annat.