kaga

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Vårruset

Av Karin - 18 maj 2010 07:49

I går var det så dags för vårruset igen, S-kvinnor hade anmält två lag liksom förra året. Vi var 12 st som ställde upp, det är riktigt roligt att se alla glada "tjejer" i alla åldrar som laddar inför starten. Det var också en del som stod efter vägen och hejade. I tidningen som vi får tillsammans med nummerlappen finns en frågetävling och förra året lämnade jag in den och vann en grilltändare och ett grillförkläde, som bonus blev det en kram av Peter Siepen. Även i år lämnade jag in min kupong och även i år ropades mitt strartnummer och namn upp, hade precis fått i mig lite från maten som vi fick till lagen. Tio stycken var vi som fick gå till scenen och det var fina vinster, det var jogginskor, presentkort på 1000kr i olika affärer bl.a och mitt namn kom först på slutet så jag trodde förstås att de bästa vinsterna gått först. Så var icke fallet när det blev min tur så fick jag ett presentkort på en stugvecka i Idrefjäll med självhushåll för fyra personer, gissa om jag blev glad. Det gäller för vissa utvalda veckor fr.o.m vecka 26 i år och t.o.m v 37 2011. Hösten i fjällen kan ju vara mycket fin så det blir nog då som vi drar iväg. Om ni undrar hur jag mår idag så är jag lite stel i kroppen men det går över och idag ska vi till Sala silvergruva med pensionärerna.

 
 
Ingen bild

Tina

18 maj 2010 10:04

Grattis! Du har visst matjord i fickorna. Varför har inte jag lika mycket tur...?

 
Ingen bild

Cypernbirgit

18 maj 2010 15:28

Grattis Karin - det var duktigt- följer gärna med till fjällen

 
Ingen bild

sarah

18 maj 2010 22:33

Vicke flyt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 10 december 2014 14:51

I går tog Margareta, Stefan, Gösta och jag bussen till Las Palmas, det var dags att kolla på sandskulpturerna igen. Först gick vi till restaurangen Tabla Caliente där vi varit flera gånger. Det är alltid lika trevligt att komma hit, man känner sig my...

Av Karin - 5 december 2014 13:02

I onsdags så var vi åtta svenskar som hyrde en minibuss och åkte till Casa Martell som ligger mellan Santa Brigida och San Mateo. På vägen dit stannade vi till ovanför Las Palmas för fotostopp.     Riktigt fin utsikt var det. Sedan fortsatte vi...

Av Karin - 1 december 2014 20:28

Har inte skrivit på länge, men ska försöka börja igen. Lovar inte att det blir med någon kontiunitet. Vi har varit här i San Agustin sedan  den fjärde oktober och vi har det jättebra, samma lägenhet som två tidigsre år och vi trivs mycket bra. Vädret...

Av Karin - 30 januari 2014 14:05

I går tog vi bussen till San Telmo i Las Palmas och sedan bytte vi buss till Gáldar där det finns ett arkeologiskt museum som vi fått tipps om. När jag kollade på kartan var det skulle ligga så såg det enkelt ut som alltid, men väl på plats var det i...

Av Karin - 11 december 2013 10:55

I går kväll hade vi födelsedagsfirande, två dagar i förskott, hos Elisabeth eftersom hon har musik på tisdagar och det är ju alltid trevligt med musik. Vi började firandet här hemma med lite cava, så vi hoppade över fördrinken och högg in på förrätte...

Ovido - Quiz & Flashcards