kaga

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Torsdag

Av Karin - 29 juli 2010 16:22

I tisdags åkte vi mot Ljusdal och Aina och Runes stuga i norra hälsningeskogarna, vädret var soligt och varmt och det är ju trevligt när man kan vistas utomhus. Efter besök på Albert & Herbert i Bollnäs och Linbutiken i Ljusdal, de här är ett måste varje gång vi åker den här vägen, så kom vi fram lagom till lunchen. Vi blev bjudna på god pastasallad och rosè vin innan vi tog en tur till Färila med Rune vid ratten. I Färila finns en fin utställningslokal som ett par som har antikvariat m.m har konstutställningar som alltid är sevärda. Den här gången var det en konstnär som heter Hamne som visade akvareller och fantastiskt fina blyertsteckningar i storformat. Otroligt hur man med blyerts kan få fram så fina naturbilder, absolut sevärt. Efter Färila tog vi en tur till Stenegård innan vi åkte tillbaka till deras stuga. Det blev grillat med god potatissallad på kvällen och det var riktigt varmt så det gick att sitta ute ganska länge. Den här utsikten ingår från den lilla gäststugans altan, när man övernattar däruppe.

Riktigt fint eller hur?

I går åkte vi tillbaka till vår stuga och hämtade tvätt och sedan vidare till stan. Det var sista sommarkvällen på torget så vi gick ner dit, vi var på de två första också och i sommar kan de inte klaga på vädret, alla fyra kvällarna har haft "kanon" väder. Det har varit massor med folk ute så om man skulle få för sig att äta så är det inte så lätt, igår hittade vi en pizzeria där vi fick plats i alla fall.

I förmiddags tog jag bussen upp till Sätra så Gösta fick ta hand om det mesta av tvätten, måste ju passa på och träffa tvillingarna det blir ju inte så ofta när vi är i stugan. Dom är ju så glada och goa och nu kryper dom ju för fullt och reser upp sig så nu måste allt plockas upp högt så de inte når.

Snart blir det ettårskalas och då kommer det fler bilder.

Cypernbirgit

30 juli 2010 10:51

Hej på er-vad roligt att ni "gör saker" och vad söta tvillingarna är !

Har jag sagt att ni e VÄLKOMNA till Stockholm när det passar ?!

Kram

kaga

30 juli 2010 13:46

Vi vet att vi är välkomna och vi kanske tar en tur till storstan lite längre fram Kram