kaga

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Karin - 13 november 2010 10:52

För två år sedan när vi kom till San Agustin blev jag jätteförkyld och fick uppsöka läkare för medicin. Med dryga veckan kvar tills vi ska åka tillbaka dit så känns det som om det är något på gång, lite feber, ont i ögonen, nyser m.m Kanske lika bra att det kommer nu i stället för när vi kommer till värmen.


Sandra och jag håller fortfarande på med att jaga folk på Handels, kopian på brevet som hon fick för två år sedan och där hon hälsades välkommen till förbundet tillika A-kassan är skickad till medlemsservice i Eskilstuna. Sandra fick ett telefonsamtal där hon fick veta att hon skulle ta kontakt med chefen M i Eskilstuna för det var hon som skulle bestämma vad som skulle ske. Efter flera samtal där M fanns på plats men inte kunde ta samtal så ringde Sandra när jag var hos henne i måndags. Fortfarande kunde M inte ta samtalet och dessutom skulle hon gå på semester. Sandra bad då att M skulle ringa upp och sa att det var viktigt och att hon försökt ringa flera gånger. Jo då den som satt i andra änden skulle skicka ett mail till M och be henne ringa, självklart gjorde hon inte det. I onsdags ringde jag till Eskilstuna och frågade efter M och fick veta att hon skulle bli borta i FYRA veckor. Då var jag inte snäll jag talade om vad jag tyckte om deras sätt att bemöta medlemmar m.m Det tog väl lite "skruv" för den som svarat skulle kolla vem som var i stället för M och så här skulle det inte få gå till. Sedan skulle vi skicka ett mail och berätta vad det gällde och vad som hänt så skulle biträdande chef ta tag i ärendet. Vi skickade mailet med ilskna kommentarer. Svar kom där dom behövde kopia på brevet, man blir häpen över hur inkompetenta dom är i en så stor organisation. Svarade att kopian finns hos chefen M, svar kom att M just bytt rum så alla papper låg i en stor hög och det gick inte att hitta kopian men på måndag skulle kontakt tas med Y på avdelningen i Gävle för att få en ny kopia. Undrar om dom försöker med utmattnings taktik, men då har dom fått med fel person att göra, så fortsättning följer........ 

Ovido - Quiz & Flashcards