kaga

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Utflykt

Av Karin - 30 november 2010 22:12

I går kväll fortsatte regnet och i natt vaknade vi av en rejäl åskknall och i morse upptäckte vi att huvudsäkringen löst ut och det var nog åskan som gjorde det. Vi har hittat broschyrer från ett reseföretag som heter något med Skandinaviska ....., dom har flera olika resor och hämtar vid en del hotell. Det kostar 8 euro per person för en heldag men då får man stå ut med att åka till ett ställe där dom gör reklam för ull sängkläder. Man blir också bjuden på en macka samt dåligt vin och vatten. Eftersom vädret har varit ostadigt så bestämde vi att följa med på en tur ön runt. Vi klev på bussen vid Hotell Folias och fick sedan åka ca 45 min. när dom hämtade upp resenärer, hämtningen slutade vid Faro 2 i Mas Palomas och sedan åkte vi till en by nära Vecendario för demonstrationen. Efter den åkte vi mot Las Palmas och vidare till västra sidan av ön. Första stoppet var Agaete, där färjorna går till Teneriffe, när det är bra väder kan man se den ön men i dag var det bara grått och disigt och lätt regn. Vi skulle enligt planen följa västra sidan ner till Puerto de Mogan, men det vägen var avstängd på grund av allt regn, det hade varit ras på flera ställen. Det var bara att vända och åka tillbaka mot Las Palmas och upp till Teror där det finns en kyrka som ska vara mycket fin, vi kom dit för tidigt, vi var där 15.00 och kyrkan öppnades 15.30 så det var bara att fortsätta i regnet. Vi stannade sedan i en annan by där vi fick möjlighet att köpa något att äta och även där regnade det. Därifrån fick bussen ta en annan väg än som var tänkt för här hade det regnat rejält så det gick inte att ta sig fram. Vi var tillbaka i San Agustin vid 17.00 och här sken solen och det hade den nog gjort nästan hela dagen. Vi får ta en tur åt det här hållet när det är vackert väder för vad vi kunde ana så var det mycket vackert, små byar efter slingriga vägar och mycket kuperat. Några foton blev det inte den här gången.

sarah

2 december 2010 10:37

Otur - fast då får ni ju anledning att göra rundan en gång till! Här vräker solen ner och bofastingarna klagar. De vill ha regn för att slippa vattenproblem i sommar.

Aina

2 december 2010 12:12

Det låter somman ska ta regnkläder med sig. Här är det svinkallt men soligt. Rune och Björn börjar ladda med snus så de ska klara sig i snusfritt land.