kaga

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Karin - 1 februari 2010 15:50

Dagen började bra med sol från en klarblå himmel och det har hållt i sig, riktigt skönt. Vi tog en promenad till byn, jag skulle köpa knappar till tröjorna jag stickat men jag hittade inga som passade, får köpa hemma i stället. På vägen tillbaka tog jag bilder på Agaven igen eftersom jag fått en kommentar från Mirjamita som ville att jag skulle ta en bild ännu närmare än sist, först en på hela

  

som ni ser så slår den ut mer och mer och blommorna ser ut så här i närbild

  

 Det är nog enda gången som jag har chansen att följa en Agave från att blomstängeln börjar växa och tills den står i blom. Det är ju synd att den ska vissna sedan när det tagit 15 år innan den blommar. Vi har suttit på altanen och njutit av värmen hela eftermiddagen, måsta ta tillfället i akt i morgon ska det bli regn igen. 

Ovido - Quiz & Flashcards