kaga

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Karin - 21 februari 2010 16:40

Solen kom lagom till grillen skulle tändas och vi har har haft en mycket trevlig eftermiddag hos Sarah och Totis. Partyt började med Brandysour och whiskey för de som ville ha det, medan grillkocken grillade souvlakispett och sheftalia.

    

Det är ingen "dålig" grill som Totis har, den har motor så spetten snurrade fint och blev jättegoda förstås. Till det blev det bakad potatis, sallad och tzatziki, fast det heter något annat här, till det gott rödvin. Fruktsallad på alla möjliga frukter fick vi som dessert också mycket gott. När allt detta lagt till sig i magen blev det kaffe/té med en jättegod chokladtårta.

  

En god apelsinlikör fick vi som ville det också. Gissa om vi blev ordentligt mätta. Tack så mycket för allt det goda.

Klockan 02.15 kommer Totis och hämtar mig för transport till Larnaca flygpats, Gösta följer också med vill väl se till att jag kommer med planet. Vet inte när jag kommer åt en dator så att jag kan skriva i bloggen så det blir lite sporadiskt nu när jag är hemma i Gävle.

Av Karin - 21 februari 2010 10:41

Vi har haft riktigt fint väder några dagar, idag är det mulet men ändå är det 21,8 grader på altanen just nu. Har följt vädret hemma och det låter inte lockande med all snö och kyla, men i morgonbitti 04.35 ska jag lämna Cypern trots allt. Ska bli roligt att komma hem några dagar ändå. Vi gick till bageriet för en stund sedan och då passade jag på att fota Agaven igen.

 

Den växer fortfarande men nu börjar blommorna vissna som ni kanske kan se och även bladen har börjat skrumpna ihop även om det inte syns på bilden.

I eftermiddag är vi bjudna till Sarah och Totis på grillfest, Sarah fyller nämligen år idag, kanske hinner jag lägga ut några bilder senare.


Ovido - Quiz & Flashcards