kaga

Alla inlägg under januari 2010

Av Karin - 23 januari 2010 18:15

Vi har lite problem med vårtn abonnemang  vi har upp till 3 giga bite i månaden och det kostar 32 eur. Gösta gick in och tittade på Svensk TV och det tog en massa kraft så nu får vi vara restriktiva resten av månaden men vi kommer tillbaka snart.

Av Karin - 22 januari 2010 15:14

Lite svalare väder verkar vara på gång och idag har det varit lite sol, mulet och regn hittills.

Vi hade en trevlig dag i Larnaca igår, Sarah, Birgit och jag åkte härifrån före nio och hämtade upp Ulla på väg mot storstan. Solen sken ju från en molnfri himmel så det var riktigt lovande. Allt gick som det skulle och när vi var i Larnaca såg vi en parkering som låg väldigt bra till och dit tog vi oss utan problem. Första affären låg precis intill den och den besökte vi förstås, men det blev inget handlat trots rea. Därefter gick vi förbi Amorgos hotell och både Birgit och jag hade ju bott där så vi tog en tur in i foajén för att visa de andra hur elegant det var. Efter det gick vi till en hantverksbutik med otroligt fina dukar, flätade korgar och fat och mycket mera, men utan påsar gick vi därifrån. Fyndade gjorde vi bl.a på Marks & Spencer och en annan butik i centrum. Hungrig blir man förstås och Birgit hade hittat en lokal restaurang när hon var där senaste gången och dit gick vi och åt lunch,

den här bilden har jag tagit från Sarahs blogg. Efter lunchen blev det fler besök i affärer och turistbyrån, vi behövde en hotellguide till vår resa framöver. Regn trodde vi inte att det skulle bli men när vi kom till strandpromenaden kom det en skur i alla fall och vi gick in på ett café och tog en fika. Tiden går fort när man har roligt och det blev dags för återfärd till Paralimni på e.m Vi kom tillbaka nöjda med dagen och utan skråmor på bilen.

Av Karin - 21 januari 2010 07:10

9,7 grader i natt och nu är det SOL, SOL, SOL, snart sticker vi ladies iväg till Larnaca, vi hörs senare.

Av Karin - 20 januari 2010 15:43

I natt har det varit 12,3 grader och det regnade också en del. I dag har det varit sol, molnigt och några regnstänk. I morgon ska det bli bättre och då drar vi "tjejer" iväg till Larnaca för en heldag, ska bli riktigt roligt. Birgit och jag har varit till den holländska frissan i e.m och klippt oss, den här gången blev jag inte lika nöjd som förra nästan lite väl kort. Som tur är så växer ju mitt hår fort och priset kan man inte klaga på 10 eur. men då var det bara klippning ingen fön. Annars har det inte hänt något särskillt och ikväll blir det en gammal James Dean film igen på TV.

Av Karin - 19 januari 2010 14:52

Efter allt regnande så blev det sol på förmiddagen på Göstas födelsedag, precis vad vi ville ha. Klockan 11.00 bjöd vi in svenskkolonin, Sarah, Totis, Pernilla med barnen Adam och Hannes, Birgit och Kenny samt Gunnar. Gösta bjöd på champagne och jättegoda jordgubbar i solskenet. Här ser ni Adam koncentrerat lägga upp i sin skål.

Vilken lyx att få äta solvarma jordgubbar den 19 januari. På eftermiddagen kom molnen och även några regnstänk har vi fått och det är också utlovat.

Kerstin ett stort GRATTIS på din födelsedag också.

Av Karin - 18 januari 2010 15:13

Det har varit varmt i natt också hela 17,3 grader men på förmiddagen började det regna och nu är det ca 15 grader. Det blåser också så det är riktigt svenskt sommarväder. Trots allt så är det ju flera veckor sedan som vi haft regn en hel dag så vi klagar inte och senaste dagarna har det varit "tjockt" i luften, kommer sand i från Sahara och då behövs det regn för att få bort det. I dag fick Gösta ett brev som skulle hämtas på posten och när vi skulle gå iväg dit kom Sarah och erbjöd oss en tur till Agia Napa och turistbyrån där för att hämta en hotellguide och turistbroschyrer över ön så vi tog posten på vägen dit. I morgon kväll ska vi ha planering av en tripp på några dagar till andra delar av ön och då är det bra med lite  hjälp, det ska bli riktigt trevligt.

Av Karin - 17 januari 2010 07:59

I natt har det varit 16,1 grader, varmaste natten sedan vi kom hit och solen skiner även om det är lite moln på himlen och lite blåsigt. Tror att jag struntar i MSN:s väderprognoser i fortsättningen.

Av Karin - 16 januari 2010 15:24

I natt var det hela 14,4 grader och det visade sig på moronen också temperaturen gick raskt uppåt. Eftersom det såg lovande ut på himlen så laddades tvättmaskinen och tvätten har hunnit torka som vi trodde. En tur till Orfanidis har det också blivit och en promenad nästan till stranden. Enligt väderprognosen kommer det att bli  mulet och regnskurar kommande vecka, få se hur det blir med det. I kväll ska Gösta laga biff stroganoff av en bit oxfilé som vi inhandlade på f.m sedan blir det TV-tittanden, på en kanal sänds en galaföreställning från England med ganska bra artister och det kan ju vara sevärt annars har vi ju bara cypriotiska kanaler men nästan varje kväll är det film 21.15 som är engelsktalande och här dubbar man inte så det går ju att förstå men för det mesta är det gamla filmer. I går visades Ung rebell med James Dean och den är ju riktigt gammal.