kaga

Alla inlägg under januari 2010

Av Karin - 15 januari 2010 15:12

Det såg nästan ut som om det skulle bli regn i morse, men det blev det inte utan solen har lyst och det har varit riktigt skönt att sitta ute på vår altan. Tröjan är färdig och jag har börjat på den andra, men också börjat läsa en bok som jag lånat av Sarah, det är Leif GW Perssons "Mellan sommarens längtan och vinterns köld". Det blir ju några böcker lästa varje gång vi är utomlands.

Tror inte att jag skrivit om att det byggs mycket nya hus här i närheten men en del tar det lång tid att få färdiga och ett skäl till det är att de troligtvis inte är sålda, på andra sidan gatan finns det här bygget

  

det har inte hänt något där sedan vi kom hit. Det finns också mycket som är till salu och priserna är höga så det är inte lätt att bli av med lägenheterna. Snart slut på den här veckan också och halva januari har försvunnit snabbt som bara den. Önskar er en trevlig helg.

Av Karin - 15 januari 2010 07:03

En hel del kom det men det mesta på kvällen. I natt har det varit 13 grader och just nu mulet och 15,5 grader så det blir nog en "innedag" idag. Håller på att sy ihop den första tröjan som jag stickat så ska se till att den blir färdig. Det händer inte så mycket här just nu, men igår stannade brevbäraren och Gösta fick ett grattiskort i förskott. Det är lite kul när det kommer vanlig post. Skriver kanske mer i e.m

Av Karin - 14 januari 2010 07:11

Nästan en månad sedan vi fick regn så vi kan inte klaga på det och det kommer nog mer i dag, riktigt grå himmel nu på morgonen. Det har också kommit snö uppe i bergen och då brukar det bli kallare här hos oss men det har vi inte märkt av än. Det behövs ju regn och när vi kom så var den här platsen bara torkad röd jord men så här ser det ut nu efter december regnet

  

I dag har vi varit här 75 dagar enligt min statistiker så nu får vi börja räkna ner har ungefär lika många dagar kvar beroende på när vi får flyg hem. Tiden går fort det är bara att konstatera.

Av Karin - 13 januari 2010 07:12

   13,2 grader i natt och enligt väderprognosen ska det bli regn på förmiddagen, men just nu ser det inte så ut, solen börjar titta fram även om det är en del moln, men det kan ju svänga fort. Tog några bilder efter stranden för ett tag sedan som jag vill visa er

  

den här tycker jag är fin sticker bara upp ur vattnet.

  

Naturen är fantastisk, eller hur? Har inte lagt upp något program för idag men det kanske blir en promenad och eventuellt en tur till Orfanidis, vi får se. Vi tar det som det kommer, ingen hets här inte.

Av Karin - 12 januari 2010 15:13

Hej L-G och Ulla jag har fått kommentarer och gästboksinlägg från er och godkänt dom, om ni klickar på kommentarer från den dag då ni skrev så kan ni läsa ert och om ni går in i gästboken så finns ni också med där. Aina du tycker att jag är uppe tidigt och skriver men klockan är faktiskt en timme fram mot vad det visas i inlägget, nu när jag började skriva är klockan här 16,13 men det är väl för att det är en svensk sida som tiden blir fel. Fortsätt kommentera bara roligt tycker jag.  

Av Karin - 12 januari 2010 07:13

Nu ser det ut som om solen försvunnit ett tag, det är också risk för regnskurar framöver, i natt har det varit 12,9 grader så det är som vanligt.

Camilla jag har fått dina kommentarer och har godkänt dom, klicka på kommentarer eller gå in i gästboken så kan du läsa det du skrivit. Det är kul att få kommentarer ifrån er som läser min blogg.

Vet inte vad som kommer att hända idag, men jag fortsätter att sticka och sedan blir det nog några kapitel i en bok. Det blir också besök hos Sarah, vi håller på att planera en "tjejtur" till Larnaca någon dag, men vi vill inte ha regn när vi ska gå runt där.

Av Karin - 11 januari 2010 16:06

Så här ser den ut nu

  

tog bilden på väg hem från "byn" i förmiddags. Det var 12,5 grader i natt och i morse var det lite disigt men ändå ganska varmt så vi gick till posten, jag skulle skicka tvillingarnas tröjor ser ju hur dom växer och hoppas att de inte är för små redan, men det är storlek 6-12 månader. Det fungerar lika som hemma jag kunde köpa en påse att lägga tröjorna i och sedan var det bara att betala, det tar nog ca en vecka innan de är i Gävle.

När vi kom hem gick jag till Sarah och blev bjuden på turkiskt kaffe, det brukar serveras kl 11.00, Birgit var inte där idag men Pernilla, Adam och Hannes kom så jag blev sittande ett tag. I e.m har det varit mulet och när vi satt ute så kom ett engelskt par och upplyste oss om att på onsdag ska vi få regn hela dagen. Vi får väl se hur det blir med det.


Av Karin - 10 januari 2010 14:47

HIPP HIPP HURRA för de små    Emmelina till vänster, otroligt vad fort tiden går. I natt var det 13,8 grader och på förmiddagen var det sol men sedan kom molnen trots det så är temperaturen drygt 19 grader när klockan är 15,40. På förmiddagen blev det en promenad och den här gången gick vi en väg som vi inte tagit tidigare, men vi kom i alla fall nästan ner till stranden. Vi passerade också en stor tomatodling med massor av jättestora tomater. Därefter har vi suttit på altanen och läst och jag har stickat. Riktigt skönt har det varit.


Ovido - Quiz & Flashcards