kaga

Alla inlägg under januari 2010

Av Karin - 1 januari 2010 11:08

  

Hit kom vi i går förmiddag, tog bussen från Paralimni 09.30 och det tar ca en timme till Larnaca. Ett mycket fint hotell till skillnad från det i Limassol, bra läge bara ett kvarter från strandpromenaden. Efter att ha checkat in gick vi ut på stan, måste ju kolla affärer och omgivningar, det blev två små tröjor åt tvillingarna förstås och en jumper åt mig. Efter att ha vilat på e.m så kom Lars-Gunnar och Ulla hit innan vi gick till Panos restaurang där de beställt bord. Som så många andra hade de en nyårsmeny, till förrätt åt Ulla och jag grillad haullomiost, Gösta tog räkor och Lars-Gunnar soppa, sedan tog jag fisk och de andra stek Diana, oxfile med champinjonsås. Det var ingen höjdare, segt kött så Gösta röt till och fick maten utbytt åt dem alla, men de var inte nöjda än då. Ägaren blev inte glad när han klagade men när vi gick därifrån lovade han att han skulle bjuda Gösta på mat idag om vi kom dit, men vi ska gå till en annan restaurang idag. Stannade ute tills efter 12-slaget, och det var massor med folk som gick efter strandpromenade, det blev fyrverkeri också förstås. Mitt emot vårt hotell finns en nattklubb och där var det ett liv utan dess like, det är inte lätt att sova när man hör skrik och skrål.

Frukosten var otroligt fin och matsalen ser ut så här

  

väldigt modärna möbler men riktigt sköna stolar. Efter frukost blev det en promenad och just nu har konserten från Wien just börjat på TV och den vill jag inte missa.

Ovido - Quiz & Flashcards