kaga

Alla inlägg den 4 april 2010

Av Karin - 4 april 2010 16:51

Det är lite bittert att lämna det här nu när värmen har kommit på allvar. På förmiddagen gick vi till stranden för Gösta skulle ta årets första bad. Sarah och Totis såg när vi gick så de tog bilen och kom efter.   

Den här bilden tog jag första december när Gösta badade och det såg likadant ut i dag, temperaturen var 18 grader och dessutom fanns Totis med i vattnet. I dag låtsades jag att jag var en "riktig" turist och satt på altanen och läste och 15.45 hämtade jag ett glas med svalt vitt vin och njöt av det, faktiskt riktigt mysigt. För övrigt har grilloset legat som en dimma här utanför på gatan, idag får man börja äta efter fastan och det gör man med besked. Grillar dras ut och laddas med både det ena och det andra, man har t.o.m varnat på radio att man ska ta det lugnt med maten för sjukhusen förväntar sig att en del äter för mycket och de kommer att få fler besökare. För vår del börjar det bli tomt i kylen, slut på Abbas sill, Kalles kaviar och Slottssenap bl.a Snart börjar vi packa.

Av Karin - 4 april 2010 08:04

I går kväll var vi till en by som heter Leopetri och en restaurang som finns i en gammal cypriotisk gård, som tidigare varit ett "vanligt" hem. Huset var varsamt renoverat och mycket trevligt.

  

Mörkret kommer fort här så bilden blev inte som jag tänkt mig, men det syns i alla fall hur det ser ut. Sarah, Totis och jag åt Meze och Gösta revbensspjäll. Mycket gott var det och inte så många rätter som när vi åt Meze på ett annat ställe när vi var nykomna till ön. Den gången blev det för mycket. Det blev en mycket trevlig kväll som avslutades hos Sarah och Totis med ett litet glas.

I går var det varmaste dagen hittills och det kändes även på kvällen, så nu är sommarvärmen på gång. I fredags rämnade vårt parasoll som vi fick låna när vi kom men det håller nog ihop till tisdag.

  

Ovido - Quiz & Flashcards