kaga

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Karin - 16 april 2010 16:48

I onsdags när jag kom till Sandra möttes jag av glada miner från småtjejerna, man blir riktigt varm om hjärtat.

  

Nu är fönstren i kök och vardagsrum tvättade så jag känner mig riktigt nöjd med mig själv, tycker att det blev riktigt bra med ny soffa och nya gardiner. Så här blev det.

  

I kväll blir det kycklinggryta med mangochatney som Gösta brukar laga till, det är nog inte samma kvalitet på kycklingfilén som på Cypern men det smakar säkert bra i alla fall.

Av Karin - 16 april 2010 08:27

På programmet i dag; sy färdigt gardinerna till vardagsrummet, hittade gardintyg på IKEA och två fönster är redan tvättade och där sitter det nya gardiner redan så det är bara ett fönster kvar. Ev. blir det också tvätt av köksfönstret och rena gardiner där för det kommer in en hel del "damm" mellan glasen och nu har de sopat gatorna en gång i alla fall. Får ta sovrummet en annan dag. Undrar ni varifrån energin kommer så beror det kanske på att här har jag inga trevliga grannar att umgås med. Vi ska också åka och proviantera, det är faktiskt mycket billigare att handla på någon "stor" affär än de små här på söder, det skiljer hela 12 kr på ett paket Havrefras och det är bara en vara. I helgen ska vi ta en tur till Ljussjön och kolla läget där.

Ovido - Quiz & Flashcards