kaga

Alla inlägg den 7 april 2010

Av Karin - 7 april 2010 16:13

I går tvättade vi lakan och handdukar och det var riktigt varmt så det torkade på nolltid, ville inte lämna smutstvätt efter oss. Det blev också städning av badrum, avfrotsning av kylskåp och sedan dammsugning och torkning av golven innan de rena mattorna lades på, så nu är det rent till Mariana kommer i maj. Jag försökte vila ett tag innan vi skulle åka till flygplatsen, men det gick inte så bra och sedan kom Sarah på den strålande idén av vi skulle åka lite tidigare än elva och ta vägen inom Larnaca och stanna någonstans och ta något att dricka. Vi hittade en pub efter stranden och där beställde vi en brandy sour, sedan bar det av till flyget. Vi kom iväg i rätt tid 22.20 och landade på Arlanda 05.40 och då var då jag ganska trött. Vi gick till SJ:s försäljningsställe och det skulle gå ett X2000 om ca 45 minuter men då kostade biljetterna 500 kr styck så vi köpte till Upptåget 07.58 och gick till Mc Donalds och åt frukost och läste tidning. Hemma i lägenheten var vi före tio, sedan packade vi upp, gick till ICA och handlade, det är mycket dyrare härhemma det såg vi direkt. Gösta har också tagit en tur med bilen och den fungerade som den skulle, efter att ha gått igenom en del post så skulle jag installera mobila bredbandet från 3 som jag skaffade när jag var hemma. Det gick inte så bra så det blev en promenad till butiken i riktigt fint vårväder, solsken och ganska varmt och tro det eller ej det är inte så mycket snö här i stan som jag hade trott. Vi fick rådet att avinstallera Vodafone programmet som vi haft på Cypern och det gjorde jag när vi kom hem och nu fungerar det. I kväll blir det nog tidigt i säng för vi har hållit oss vakna hela dagen. Känns ganska bra att vara hemma igen i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards